Shit! Leg jij je hoofd op het hakblok, vergeet ik 'em er af te hakken... Sorry, ik had je post helemaal over het hoofd gezien.
Frederique_ schreef:
Extreem aan jouw uiterlijk? Bekijk je avetar eens en kijk op straat eens rond: hoeveel mensen zie je met een uitsluitend gitzwart en een fel-witte gezichtskleur? Je bent nogal afwijkend, zeker geen standaard-vrouw...
Haha, nee. Gelukkig niet zeg. Al zie ik er soms - op verzoek - redelijk doorsnee uit. Wat mijn foto's op internet betreft, die zijn allemaal in meer of mindere mate in scène gezet. Zomaar simpele kiekjes vind ik niet goed genoeg. Mijn avatar is een stukje van een foto die vorig jaar zomer op Wacken Open Air genomen is, daar is eigenlijk iedereen zwartwit.
Frederique_ schreef:
Ik heb vanaf mijn vroegste jeugd jaloezie gehad op vrouwen: zij mochten in rokken lopen, ik niet. Zij mochten oorbellen, ik niet. Als het mooi was was het voor vrouwen, nooit voor mij. Toch was ik er van overtuigd dat ik een man was: ik had toch een penis? Vrouwen maakten mij toch duidelijk dat ik niet bij hen hoorde? Er is heel wat seksuele frustratie gaan zitten in die jaloezie t.o.v. vrouwen: ik wou zielsgraag weten hoe het zou voelen om in een rok te lopen, om borsten te hebben, om te menstrueren (achteraf is het zelfs voor mij onbegrijpelijk hoe het tot 2004 kon duren voordat ik de conclusie trok dat ik een vrouwelijke kant had - toch is het echt zo). Al die frustratie ontlaadde zich in... masturberen.
Jaloezie klinkt me bekend in de oren. Hoe je dat vervolgens koppelt aan seksuele frustratie ontgaat me. Misschien omdat ik in mijn kinderjaren wel veel met meisjes omging en ik een beetje het gevoel had één van hen te zijn. Je zegt je vroegste jeugd, dat is toch nog veel te jong om borsten te hebben of te menstrueren?
Frederique_ schreef:
Toen ik in 2004 -eindelijk- de conclusie trok dat ik ook een vrouwelijke kant had merkte ik dat ik mijzelf in een rok mooier vond dan in een broek. Sinds ik gaatjes in de oren heb vind ik mijzelf mooier met oorbellen dan daarzonder. En ja, in mijn seksuele fantasiën merk ik dat die wens om in een rok, of met oorbellen, of met borsten te lopen nog steeds een rol speelt. Logisch ook - 34 jaar onderdrukking van dit soort gevoelens raak je niet in 3 jaar kwijt.
Tsja, als ik droomde dan was ik ook een vrouw. Dat lijkt me logisch als trans. Dus die borsten kan ik inkomen, maar kleding? Nee. Ik geef het eerlijk toe, mannen in vrouwenkleding vind ik meestal geen gezicht maar als het betekent dat iemand daarmee een transitie kan vermijden, by all means. (Beste lezers, er staat mannen, geen travestieten.)
Frederique_ schreef:
Toen ik dit zo bij de VU vertelde vroeg men door: of ik nooit seksuele fantasieën had t.o.v. een partner (m/v)? Ja, in alle eerlijkheid zijn die er -soms- ook. Maar die kwamen pas nadat ik zelf vrouwenkleren begon te dragen. En nu nog steeds zijn dat soort fantasiën in de minderheid. De VU verwacht dat de autogynofilische fantasieën zullen afnemen en de op een partner of op seksuele daden gerichte fantasiën zullen toenemen. Ik kan me dat gezien mijn proces heel goed voorstellen.
Waar het om gaat, denk ik, is of die fantasiën de drijfveer zijn of niet. Projecteer je de lust op jezelf of anderen, dat idee. Is kleding noodzakelijk om aan seks te kunnen doen, of is dat het hebben van een ander lichaam.
Frederique_ schreef:
In die zin heb ik er dus een veel genuanceerder beeld over dan jij. En omdat het voor mij nog steeds niet verkeerd voelt om autogynefilische gevoelens te hebben heb ik zelfs zoiets van "stel dat de VU ongelijk heeft, wat dan nog, who cares...".
Wat jij als autogynefilie omschrijft, is niet wat ik voor ogen had. Wat zegt de VU nu tegen je? Ja, nee of misschien?
Frederique_ schreef:
En om het nog ingewikkelder te maken: ik ben zelf erg angstvallig voor mensen die naar 100% passabiliteit streven. De koppeling autogynefilie + passabiliteit die je maakt klopt dus niet (altijd).
Die link heb ik niet gelegd. Ik koppelde autogynefilie aan een steeds verdergaande fantasie, dat is niet noodzakelijk passabiliteit. Ik noem een Pete Burns, volgens mij is dat een schoolvoorbeeld van autogynefilie. Alleen is hij beroemd en dan noemt men het excentriek. Om aan Janiek tegemoet te komen, er schiet me ook ineens een Lolo Ferrari te binnen.
Bedankt voor je openhartigheid Frederique. Ik denk dat je zult merken dat je hoofd er nog steeds op zit.
Je hebt alleen 1 van je eigen vragen niet beantwoord; is autogynefilie een geaardheid?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.