asociaal

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo frederique
Frederique_ schreef:Hoi Robert,

Ik ben een groot voorstander van het "meer jezelf zijn". Ik heb me 32 jaar aangepast aan mensen die vonden dat ik een man was - de komende 32 jaar zal ik me aan niemand aanpassen die vindt dat ik wat-dan-ook ben: dat ga ik nu eens lekker voor mijzelf bepalen en een ander redt zich maar met mijn uiterlijk.

Net als ik me moet redden met het uiterlijk van mannen die in een pak bij ons op het werk komen (ik vind dat overdressed, maar ja, wie ben ik?)
Net als ik me moet redden met het uiterlijk van vrouwen die in een broek op het werk komen (ik zou ze liever in een rok zien, maar ja, wie ben ik?)

Is dat egocentrisch? Nee, dat is eindelijk mijzelf laten zien zoals ik ben, binnen de context van wat bij mij op het werk geaccepteerd wordt. Zou men het niet accepteren? Dan mag men mij vragen of ik me aan wil passen en dan mag ik kiezen of ik dat wel-of-niet doe.

De grenzen van iemands vrijheid houden op waar je een ander z'n vrijheid inperkt. Daarom gaat jouw voorbeeld van rascisme niet op en daarom spreek ik Mila er ook op aan als ik vind dat ze (te) ongenuanceerd over allochtonen praat. Is het typisch Mila om ongenuanceerd te praten? Mogelijk. Moet ik dat dan maar laten gaan? Nee, ik vind namelijk dat ze mensen daar onrecht mee doet.

Omgekeerd: wie doe ik onrecht als ik er anders bijloop dan anderen? Niemand, dus precies daar zit het verschil.

Doet Kitty mensen onrecht aan als ze transseksualiteit en zeemeerminnetje zijn koppelt? Nee, want ze praat alleen over zichzelf. Ze heeft het niet over andere transseksuelen gehad, of over transseksualiteit in het algemeen. Ze beschreef hoe het voor haar was, dus heeft ze er niemand mee in de weg gezeten.

Groetjes,

Frederique
wanneer heb ik kitty's vrijheid ingeperkt? ik vroeg haar iets te doen dat is heel iets anders.
en als iemand racistische uitlatingen doet beperkt diegene ook van niemand de vrijheid. als jij vervolgens zegt dat mila daar mee moet stoppen wil je wel haar persoonlijke vrijheid beperken. vanuit haar persoon denkt zij dat en wil ze dat schrijven, volgens jouw redenatie van iedereen moet altijd zichzelf kunnen zijn mag je dat dus zo niet zeggen. je mag haar wel vragen om daarmee te stoppen. de keuze is dan aan mila.
kortom zolang het maar in jouw straatje past mag iedereen zichzelf zijn, maar o wee als je het er niet mee eens bent dan mag zich men aanpassen aan jou.
geef dan gewoon toe dat niet iedereen altijd zichzelf mag zijn.

en wie je kwaad doet met hoe je erbij loopt? hangt er vanaf hoe je erbij loopt. als het gewoon een kleurijke verschijning is niemand. als het tegen het onzedelijke aan is wat veel mensen shockeerd, die veel mensen. en dan zal ik je ook vragen iets anders aan te trekken uit fatsoen en respect voor die mensen.

groeten robert.
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo fenna
fenna69 schreef:In plaats van een paradijsvogel terugfluiten, kun je er ookk je eigen beeld tegenover zetten, maar ja dat vereist juist jezelf weer contrasteren met je omgeving en dat is ook niet voor iedereen weggelegd. de veiligheid van de grote grijze massa is wel zo veilig..........
het is ook helemaal niet mijn bedoeling om alle paradijs terug te fluiten hoor, ik hou wel van een kleurrijke samenleving voor iets meer duidelijkheid ik vroeg alleen de zaken te scheiden.

groeten robert
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo mila
mila schreef:<maar haar heb ik nog niet kunnen betrappen op "het jezelf zijn"). >

Ehm, hoe bedoel je? leg eens uit?

Mila.
dat je het argument hebt gebruikt dat iedereen altijd zichzelf moet kunnen zijn

groeten robert
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo frederique
Frederique_ schreef:En een andere knuppel er maar achteraan gegooid: wie een ander wil beperken in datgene wat een ander over zichzelf verteld is een A-sociaal, want die beperkt een ander in haar vrijheid om haar eigen keuzes over haar eigen leven te maken.

Groetjes,

Frederique
ook dat is niet aan de orde geweest. alleen gevraagd om het duidelijk te scheiden, meer niet. en dingen vragen vind ik nooit asociaal daarmee beperk je nooit iemand zijn/haar vrijheid. sterker nog je geeft zo iemand juist meer vrijheid. de vrijheid om een keuze te maken op de gestelde vraag

groeten robert
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Mila is aardig rascistisch en ik totaal niet,>

for once and for all:

<<Tja, en als ik dan zie dat een klein en intolerant land als Nederland>

*ZUCHT*!

Nederland is *geen* íntolerant' land, *autochtone* nederlanders zijn in de regel niet 'intolerant'........denk even aan de grondwet, waarin opgenomen is dat ook homo's mogen trouwen, transen post srs hun wettelijk geslacht kunnen veranderen......ik weet niet waar je woont, maar kijk eens om je heen op straat........
In geen enkel ander land ter wereld heb ik zoveel etnisch gemengde stellen m/v, v/v, m/m gezien, en tevens niet zo ongelooflijk veel mensen/kinderen van gemengde afkomst. In België, Engeland, Frankrijk en Duitsland is zoiets 'not done', en in de USA heb je een (sociaalmaatschappelijk) probleem als je van gemengde afkomst bent.

<Tja, en als ik dan zie dat een klein en intolerant land als Nederland>

Het is de prototypische zelfkastijdings uitspraak van iemand die geloof ik graag *zou willen* dat 'nederland 'intolerant' zou zijn, dan heeft ze iets om zich tegen te verzetten, en van vooral *niet* willen zien dat het juist de allochtone groepen kunnen zijn die virulent rascistisch kunnen zijn en volop en openlijk discrimineren.

Ik was gisteravond om bovenstaande reden bij de Dodenherdenking in de Apollolaan bij het monument voor de gefusilleerden waar Filo Bregstein een toesprak hield over het toenemen van (openlijk) antisemitisme door bepaalde bevolkingsgroepen, en waar de autochtone nederlanders (wederom) de ogen sluiten, en het 'doodzwijgen'dan wel 'met de mantel der liefde' bedekken.

Ik vond mijn aanwezigheid in de Apollolaan van groter belang dan mijn aanwezigheid bij het Homomonument.

Mila.>

Lees even goed door Robert en Frederique, voordat jullie weer het inmiddels versleten woord 'rascist' droppen. En dan heeeeeeeel erg graag de laatste alinea goed en begrijpend doorlezen svp.

Nou weet ik wel dat je volgens jullie begrippen nul komma nul commentaar op allochtoon gedrag mag leveren, op straffe van 'rascistisch' gevonden worden, maar ik doe toch even poging.

Nogmaals: goed doorlezen svp.

Mila.
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo mila
mila schreef:<Mila is aardig rascistisch en ik totaal niet,>
...................
Lees even goed door Robert en Frederique, voordat jullie weer het inmiddels versleten woord 'rascist' droppen. En dan heeeeeeeel erg graag de laatste alinea goed en begrijpend doorlezen svp.

Nou weet ik wel dat je volgens jullie begrippen nul komma nul commentaar op allochtoon gedrag mag leveren, op straffe van 'rascistisch' gevonden worden, maar ik doe toch even poging.

Nogmaals: goed doorlezen svp.

Mila.
eerst even voor de goede orde heb ik jou in dit gehele stuk niet als racist bestempeld. ik gaf antwoord op frederique's opmerking.

maar nu we het er toch over hebben.
ik ben in het geheel niet kritiekloos ten opzichte van bepaalde allochtonen en besef terdege dat de ergste racisten waarschijnlijk van allochtone afkomst zijn. maar dat geeft jou niet het recht totale bevolkingsgroepen over 1 kam te scheren in verband met de denkbeelden en of handelingen van individuen.
in sommige posts van jou is het me wel eens opgevallen dat in 1 keer DE moslims worden aangehaald terwijl het niet eens ter zake doet. hetgeen ik wel een racistisch trekje vind. of je het bent kan ik nog niet beoordelen, ik hoop dat ik het mis heb.

en wat betreft dergelijke posts zeg (ik hang niet het idee aan dat iedereen maar altijd zichzelf moet kunnen zijn) ik je bij deze daarmee te stoppen. als je het er over wil hebben begin dan een gefundeerde discussie, daar kan niemand op tegen zijn.

groeten robert
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<DE moslims >

Moslims hangen een geloof aan, heeft nix met ras te maken, dus slaat 'rascistisch' in deze context als een tang op een varken.

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Ik was gisteravond om bovenstaande reden bij de Dodenherdenking in de Apollolaan bij het monument voor de gefusilleerden waar Filo Bregstein een toesprak hield over het toenemen van (openlijk) antisemitisme door bepaalde bevolkingsgroepen, en waar de autochtone nederlanders (wederom) de ogen sluiten, en het 'doodzwijgen'dan wel 'met de mantel der liefde' bedekken.>

Voor alle duidelijkheid dan maar: ik vind dat autochtone nederlanders zich de ogen uit hun hoofd moeten schamen, en dan vooral de 'anti rascisten', dat ze dit 'oogluikend' 'toestaan'.

Nederland heeft voor wat betreft de jodenvervolging tijdens WO2 namelijk bepaald niet een vlekkeloze reputatie.

Dus wat nou 'rascistisch'? Ben ik rascistisch omdat ik er iets van zeg, of zijn 'jullie' eigenlijk rascistisch omdat jullie het helemaal doodzwijgen, en vooral allochtonen willen knuffelen, want onschuldige slachtoffers?

En om on topic te blijven: ik vind Kitty's gedrag mbt dwangmatig aandacht zoeken via de media/fotoshoots/'voorlichting geven' ziekelijk, eerlijk gezegd.

Mila.
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo mila

mila schreef:<DE moslims >

Moslims hangen een geloof aan, heeft nix met ras te maken, dus slaat 'rascistisch' in deze context als een tang op een varken.

Mila.
goh wat een nieuws zeg voor mij goed voortaan zal ik de gehele tijd racisme/discriminatie op grond van religie, ras, seksuele voorkeur of levensovertuiging met als doel deze groepen in een kwaad daglicht te willen zetten en zo haat te creeeren schrijven.
zo heb ik ook je argument dat discrimineren alleen maar onderscheid maken betekend ondervangen kunnen we misschien verder met iets inhoudelijks
je weet dondersgoed wat ik bedoel te zeggen en probeert er met een dooddoener (die veel door racisten/mensen die discriminerenop grond van religie, ras, seksuele voorkeur of levensovertuiging met als doel deze groepen in een kwaad daglicht te willen zetten en zo haat te creeeren wordt) omheen te draaien.

had je geen inhoudelijke punten?

zo wordt het een stuk leesbaarder en duidelijker he

groeten robert
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Robert, ik vind eigenlijk dat je een beetje zeurt. Natuurlijk staat het je vrij om Kitty te vragen haar ts-zijn te verzwijgen. Maar zo staat het mij en anderen ook vrij het daar niet mee eens te zijn en dat ook te laten weten. Zeker omdat je argumenten erg zwak zijn.

Overigens, om Kitty te vergelijken met een racist is natuurlijk klinkklare onzin.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:En om on topic te blijven: ik vind Kitty's gedrag mbt dwangmatig aandacht zoeken via de media/fotoshoots/'voorlichting geven' ziekelijk, eerlijk gezegd.

Mila.
De tijd zal het leren. Misschien is het haar kracht om mensen met haar kleurrijkheid te vermaken en dan is dat volstrekt legitiem. Iedereen schiet er meer mee op om zijn of haar persoonlijke eigenschappen op een manier te ontplooien dat het een sociale rol vervult, dan om die te pathologiseren.

En om nog even op Albert Mol terug te komen: de tijd van geïnternaliseerde homofobie onder homo's en transfobie onder transen is nog niet voorbij, hoor. Ik zou ze niet graag de kost geven die Godon en Gerard Joling het liefst weer in de kast zouden zien. Of Kelly en Kitty als het om onze doelgroep gaat.

Niemand wil graag met een media-stereotype geassociëerd worden, maar als je nou gaat kijken wat voor hinder je er in je eigen dagelijks leven nou werkelijk van ondervindt, valt het volgens mij wel mee.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Misschien komt het door haar vele verwijzingen naar Israel, maar soms wanneer ik de postings van Mila lees, doet het mij denken aan de geassimileerde joden in het vooroorlogse Duitsland en Nederland: geen solidariteit met het zionisme, omdat ze zich meer verwant voelde met hun Duitse of Nederlandse buren dan met andere joden. Neerkijkend op hun minder geassimileerde broeders en zusters, die niet wisten te onttrekken aan de verfooide, achterlijke tradities, en zich niet aanpaste aan de samenleving. En vooral zich verzettend tegen hun verschijning in het openbaar, want het wakkerde antisemitisme aan, en ze waren bang om de gevolgen, band om met ze te worden geassocieerd.

Je zou kunnen denken: ze hadden gelijk, want ze moesten net zo goed een jodenster dragen, en werden net zo goed afgevoerd naar de kampen.

Je zou ook kunnen denken, dat de schuld daarvoor bij de Nazi's lag, en er valt de joden die hun afkomst niet verloochende, die niet probeerden in de grote massa van de gojim op te gaan, niets te verwijten.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo mila
mila schreef:Voor alle duidelijkheid dan maar: ik vind dat autochtone nederlanders zich de ogen uit hun hoofd moeten schamen, en dan vooral de 'anti rascisten', dat ze dit 'oogluikend' 'toestaan'.

Dus wat nou 'rascistisch'? Ben ik rascistisch omdat ik er iets van zeg, of zijn 'jullie' eigenlijk rascistisch omdat jullie het helemaal doodzwijgen, en vooral allochtonen willen knuffelen, want onschuldige slachtoffers?

Mila.
hier zei ik reeds van
k ben in het geheel niet kritiekloos ten opzichte van bepaalde allochtonen en besef terdege dat de ergste racisten waarschijnlijk van allochtone afkomst zijn
en ook deze mensen zal ik tegenwerken, dus hoe bedoel je oogluikend toestaan?

en als jij tekeer gaat over racisten die een moslimgeloof aanhangen, dan heb je mijn zegen. maar niet als je tekeer gaat tegen de moslims

groeten robert
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<dat de schuld daarvoor bij de Nazi's lag>

Tot het proces tegen Adolf Eichmann in 1963, toen bleek dus dat van alle bezette landen van Europa uit Nederland verreweg de meeste joden gedeporteerd zijn, dankzij de vrijwel vlekkeloze medewerking van de nederlandse bevolking. Toen sloeg de schaamte toe in Nederland.

En hoezo geassimileerd versus traditioneel? Slechts 1% van de nederlandse bevolking zat in het verzet, en 60% daarvan waren joden.

Verder vind ik je uitlatingen behoorlijk krom Lisa.

Mila.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Albert Mol vond ik erg leuk, goh had ik maar zo n opa of vader gehad (hmm nee dat kan natuurlijk niet) Albert had zo n intensiteit dat je als het ware in het onderwerp werd gezogen waar hij het ook over had

Ik dacht altijd dat Jeroen Krabbe er qua karakter het dichts bij zit maar die is dan weer hetero?

ach wat maakt het ook uit

maar geen mensen om je voor te schamen vind ik, net zo min als Kelly of Kitty.
Plaats reactie