asociaal

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi Robert,

ook ik heb al eens eerder geschreven dat ik het niet eens was met je aannames, maar ik heb het recht niet om jou of anderen op te voeden. Een ieder zhaar eigen levens- en leerprocessen.

Tijdens het kneden van m'n brooddeeg (=nadenktijd) bedacht ik me dat het wellicht een leuk experiment zou zijn als je deze kwestie eens vanuit je vrouwelijke en intuïtieve kant (ja, die hebben wij mensjes allemaal :D ) zou kunnen benaderen om te kijken waar je dan uitkomt. :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
robert
dagelijks aanwezig
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 23:27

Bericht door robert »

toevoeging

ik wil er nog even aan toevoegen: daarvoor was er ook wel sprake van een mate van acceptatie, maar onder het mom leven en laten leven, maar ik het vind het maar raar. door verwarring en geen inzicht in het waarom (fetish/ sex het geheel niet snappen) vond men haar toch maar raar. nu snappen ze haar beter en zien in dat het gewoon een mens is waarbij geen steekje loszit (ik geloof ten minste dat bij de operatie alles goed is gehecht ;) )
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Lieve Robert,
robert schreef:toevoeging

ik wil er nog even aan toevoegen: daarvoor was er ook wel sprake van een mate van acceptatie, maar onder het mom leven en laten leven, maar ik het vind het maar raar. door verwarring en geen inzicht in het waarom (fetish/ sex het geheel niet snappen) vond men haar toch maar raar. nu snappen ze haar beter en zien in dat het gewoon een mens is waarbij geen steekje loszit (ik geloof ten minste dat bij de operatie alles goed is gehecht ;) )
je kunt je leven toch niet op gaan hangen aan wat "men" vindt, of wat "ze" zeggen?? Dan heb je mijns inziens echt geen leven hoor! Als dit persoontje zich ging schikken naar de nukken en grillen van de samenleving waaraan ik deel neem, dan was ik stok-ongelukkig. Consequent jezelf zijn en blijven is mijn devies. Vinden "ze" je niet aardig en willen "ze" vanuit onbegrip niets van je weten? Lekker laten! "Ze" weten niet wat "ze" missen. :D

En weet je wat nu het aardige is? Na verloop van tijd komen "ze" er achter dat je eigenlijk best wel een OK-mens bent, en kunnen "ze" prima met je door één deur....

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
robert
dagelijks aanwezig
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 23:27

Bericht door robert »

Janiek2 schreef:Misschien ligt het dan toch aan hoe het overkomt: niet als een vraag om rekening te houden met een persoonlijke moeite die jij ergens mee hebt. Nee, je wekt eerder de indruk dat jij de regie in handen hebt of wilt hebben over hoe het traject naar algehele maatschappelijke accetatie van transen dient te verlopen.
zo is het niet bedoelt ik wens helemaal de regie niet te voeren en dat kan ik ook niet. sorry als het wel zo overkomt
Dat opvoeden van mensen (ik vraag u niet te vloeken op straat, ik vraag u zich passend te kleden op een heilige plaats), dat daadwerkelijk wijzen op hoe het hoort, dát wekt wrevel. Tenminste bij mij.
ik zie dat anders. ik probeer mensen ergens van bewust te maken (mag ik u vragen niet te vloeken op straat omdat dit voor sommige mensen erg grievend is). hoe zij daar op reageren (waar ik mijns inziens niet over te zeggen heb) is afhankelijk van opvoeding en persoonlijke instelling. veel zaken zijn mensen volgens mij zich nu eenmaal niet bewust. (zoals die mensen met ontbloot bovenlijf in een heiligdom die waren zich van geen kwaad bewust dat dit schokkend was voor sommige mensen, ze zeiden oh sorry,en trokken een shirt aan)

Andersom is het ook zo: ik probeer jou ook al een paar dagen "op te voeden", en dat maakt je alleen maar hardnekkiger in je standpunt. En mij ook :wink: .
foei janiek toch.
ik had begrepen dat dit gewoon een discussie was. opvoeden gebeurde bij mij met een iets hardere hand ;) zoveel tijd had ik thuis nooit gekregen voor een discussie.
Als je terugleest in deze draad, kun je van mij trouwens wél horen waarom ik het niet eens ben met je visie op de juiste weg naar acceptatie van transen. In het kort: ik ga eerder voor emancipatie.
de laatste berichten gaat de discussie inderdaad ergens over.

en nu weer een stelling van mijn kant. voor emancipatie is volgens mij acceptatie nodig. iets dat je niet accepteerd kan je mijns inziens ook niet gelijkwaardig behandelen. enige mogelijkheid zou dan zijn alles bij wet te regelen hetgeen mij ook niet de manier lijkt waarop je dit wil.

groeten robert
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Poeh Robert,

dat vind ik nogal een uitspraak zeg! "Iets dat je niet accepteert kun je mijns inziens ook niet gelijkwaardig behandelen". Met die "stelling" ben ik het volstrekt oneens. Het uitgangspunt is mijns inziens het "mens-zijn"; iets anders is het niet, en als je dat al niet kunt accepteren, heb je echt een probleem!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<je kunt je leven toch niet op gaan hangen aan wat "men" vindt, of wat "ze" zeggen?? Dan heb je mijns inziens echt geen leven hoor! Als dit persoontje zich ging schikken naar de nukken en grillen van de samenleving waaraan ik deel neem, dan was ik stok-ongelukkig. Consequent jezelf zijn en blijven is mijn devies>

Dit is nou de reden waarom ik je zo pretentieus vind. Woorden, woorden, woorden, gepeperde meningen, maar als ik het goed begrepen heb, dan leef jij dus niet als vrouw.
Dan is het makkelijk praten namelijk.

Mila.
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

gepeperde meningen? U maakt een grapje! Schik jij je dan wel naar de nukken en grillen van je samenleving? Als ik jouw berichtjes zo lees, ben jij op jouw manier ook behoorlijk jezelf, toch? En ik leef noch als vrouw noch als man, of als allebei, 't is maar hoe je er naar kijkt.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<ben jij op jouw manier ook behoorlijk jezelf, toch?>

Dat klopt, maar mijn berichtjes zijn wel degelijk ergens op gebaseerd; ik leef als vrouw namelijk.

Mila.
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
mila schreef:<ben jij op jouw manier ook behoorlijk jezelf, toch?>

Dat klopt, maar mijn berichtjes zijn wel degelijk ergens op gebaseerd; ik leef als vrouw namelijk.

Mila.
oh, en mijn berichtjes zijn gebaseerd op iets anders, is dat wat je zegt? Zoals ik als eens eerder heb geschreven leef ik mijn leven als mens: noch man, noch vrouw maar er ergens tussen in, aan de vrouwelijke kant. Mijn leven is een bepaald en voortgaand proces en ik weet (gelukkig) niet waar dat uitkomt. Ik baseer mijn mening op m'n mens-zijn en op de dingen die ik zie in de samenleving.

De samenleving waarin ik me beweeg bevat net zoveel agressie en domheid als iedere andere samenleving in dit land/Europa, maar ik benader dit op mijn manier, en tot op dit moment schijnt dat heel behoorlijk te werken. Mijn dorpsgenoten zien mij als "ouwe homo, ouwe lesbienne en vrouw (verwarrend toch? :D ), ze kunnen mij niet plaatsen, maar ze zijn zo langzamerhand wel aan me gewend. Overigens heb ik buitenshuis net zo'n mening als hier op het forum. Ik ben vooral mens en ik wens als zodanig behandeld te worden. Overigens, jij werkt toch in de zorg? Als ik goed geïnformeerd ben, is één van de eerste zaken die in de opleiding besproken wordt het feit dat ieder mens recht heeft op zorg, ongeacht huidskleur, geloof of sexuele geaardheid: het gelijkwaardigheidsbeginsel dus. Nou, dat heb ik toevallig ook hoog in't vaandel, maar dat zal je vast wel opgevallen zijn.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

robert schreef: door verwarring en geen inzicht in het waarom (fetish/ sex het geheel niet snappen) vond men haar toch maar raar. nu snappen ze haar beter en zien in dat het gewoon een mens is waarbij geen steekje loszit
Ik hoop niet dat ik hierin de aanname moet lezen dat er aan mensen die een bepaalde fetish koesteren wél een steekje los zit? Daar was ik de hele tijd namelijk ook een beetje bang voor, dat zoiets een rol speelde.

Heb wel eens een "nette" travestiet horen mopperen, dat ze op tevee nooit eens iets "serieus" over travestie hadden. "Ze komen altijd meteen weer met drag queens of de Lellebel aanzetten en dan denken de mensen dat wij ook zo zijn." Die had een idee dat als we maar laten zien dat we net zo netjes zijn als mensen waar geen steekje aan los zit, dan komen we er wel. Vaak gaat dat soort afzetten tegen andere kleuren van de regenboog gepaard met het onderdrukken of verstiekumen van eigen "onnette" kantjes. Volgens mij helpt dat niet echt, maar goed.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

zijn er dan mensen waar géén steekje aan loszit??? :lol: Kun je die dan ook nog ergens vinden??? :D En waar dan?? :lol:

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Esther Vos
dagelijks aanwezig
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 23:03
Locatie: Helmond

.

Bericht door Esther Vos »

Ik geloof dat Mina schreef:
Mijn ervaring is ook dat best behoorlijk wat mensen transeksualiteit/transgenderisme zien als een psychische aandoening zien en niet als een geaardheid.
Volgens mij is/kan het beide zijn. In eerste instantie is het een geaardheid of liever gezegd een identiteit. Als iemand een zodanig probleem ermee heeft dat ze er last van hebben dan kan het worden aangemerkt als psychische aandoening.
Er zijn bijv. mensen die hevig verliefd zijn op zichzelf en daar is niets mis mee. Ook al kunnen anderen daar last van hebben.
Als deze narcistische aanleg en de uitwerking daarvan, dus de mening van de ander, een last is voor je dan wordt je betiteld met het predicaat persoonlijkheids-stoornis.

Hetzelfde geldt voor de T's. Als je met je BI-gender gevoelens goed door het leven komt ben je gewoon Transgender. Als je er moeite mee hebt dan heb je genderdysforie.

Als je dit laatste kunt accepteren kun je laten helpen om weer in harmonie met jezelf te komen. Ben je daarentegen wars van hulp van buiten en acceptatie van jezelf dan zul je onherroepelijk dit gaan projecteren op anderen.
En dat is jammer voor die persoon en mogelijk schadelijk voor mensen die net in dit wereldje komen kijken en om hulp verlegen zitten.

Laten we dus én voor onze mening uitkomen én voorzichtig zijn en daarin onszelf zijn.

Liefjes en groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
robert
dagelijks aanwezig
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 23:27

Bericht door robert »

Janiek2 schreef: Ik hoop niet dat ik hierin de aanname moet lezen dat er aan mensen die een bepaalde fetish koesteren wél een steekje los zit? Daar was ik de hele tijd namelijk ook een beetje bang voor, dat zoiets een rol speelde.
volgens mij lees jij alleen maar wat je wil lezen en wel om jouw vooroordeel in stand te kunnen houden dat blanke heteroseksuele mannen graag 1 grijze wereld zien waarbij jij in een hoekje gedrukt wordt. blijkbaar pas ik nog niet helemaal in dat plaatje en zoek je in elke post van mij maar weer een aanleiding waarbij je dat wel kunt doen. wanneer ik die opnieuw weerleg zoek je wel opnieuw een aanleiding. dit alles om jou vooroordeel maar in stand te kunnen houden. wordt het anders te verwarrend voor je? wie kan je dan nog de schuld van alles geven?
ik blijf je aannames rond dit punt niet weerleggen.

voordat je zegt zie je nu wel nu heb ik hem, volgt nu mijn laatste antwoord rond dit punt.

een fetish heeft alles met erotiek en seksuele opwinding te maken. sommige mensen die ik kende dachten dat transseksuelen dit puur en alleen vanuit hun fetish beleefden en snapten dat niet. Ik zal je mededelen. ik ook niet. en ik ken niet de criteria van het VU maar ik vermoed wel dat wanneer zich iemand meldt die puur vanuit de fetish een transitie wil doorlopen, dat deze ipv een transitie psychologische hulp aangeboden wordt. het is mijns inziens niet verantwoordelijk om puur vanuit de seksuele beleving van iemand een lichaam deze onherstelbare schade toe te brengen (operaties en misschien ook wel hormonen zijn nu eenmaal niet bevordelijk voor de gezondheid)(tevens sociale schade aangezien het leven van transseksuelen niet over rozen gaat gezien de maar matige sociale acceptatie, de rle is er niet voor niets)
verder interreseert het me helemaal niets wat voor fetish iemand heeft, hij of zij moet vooral doen wat hij / zij lekker en leuk vind (binnen de kaders van de wet). ik ben er niet voor om die te beoordelen.

groeten robert
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

robert schreef:volgens mij lees jij alleen maar wat je wil lezen en wel om jouw vooroordeel in stand te kunnen houden dat blanke heteroseksuele mannen graag 1 grijze wereld zien waarbij jij in een hoekje gedrukt wordt. blijkbaar pas ik nog niet helemaal in dat plaatje en zoek je in elke post van mij maar weer een aanleiding waarbij je dat wel kunt doen. wanneer ik die opnieuw weerleg zoek je wel opnieuw een aanleiding. dit alles om jou vooroordeel maar in stand te kunnen houden. wordt het anders te verwarrend voor je? wie kan je dan nog de schuld van alles geven?
ik blijf je aannames rond dit punt niet weerleggen.
Wat grappig om te zien dat jij uiteindelijk net zo op mij reageert als ik een paar maanden geleden op Mila. Niet zo fraai :( .

Maar goed, afgezien van dat ik niet denk dat alle blanke heteroseksuele mannen het liefst een grijze wereld zien, is het wel zo dat ik in deze discussie een paar boze vermoedens over jou had. Die heb je met het laatste deel van je vorige bericht wel merendeels weggenomen. Ik ben je een excuus schuldig. Sorry, bij deze :oops:.

Ik dacht dat je, net als zoveel van ons, uit "plaatsvervangende schaamte" bepaalde variaties op het thema T* liever buiten beeld wilde houden. Ben alleen maar blij om toe te geven dat ik me kennelijk in jou vergist had :D .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Esther Vos
dagelijks aanwezig
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 23:03
Locatie: Helmond

.

Bericht door Esther Vos »

Robert schreef:
ik ben er niet voor om die te beoordelen.
Fout Robert!
Jij bent er wel om iets te beoordelen, jij bent er niet om iets te veroordelen.
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Plaats reactie