Passabel of aantrekkelijk?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Dus wat kies je, P-factor of X-factor?

Doe mij maar P-factor, ik wil als vrouw opgaan in de massa. Aan mijn lijf geen polonaise!
25
61%
X-factor! Die aandacht maakt mij vrouw, de unieke vrouw die ik ben!
16
39%

Totaal aantal stemmen: 41

mina
Eredivisie

Bericht door mina »

mila schreef:<
Zeg, mevrouw koopt haar vazen zeker bij de Blokker? Dat mooie witte porcelein? ;-)
haha
Of course darling, tres chique! Ik had hele dure antieke vazen...maar ja logopedie oefeningen he :)
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

En impliciet dus de post op ts die op mannen valt als de tot in het extreme doorgeschoten homo
Het zou dan wel weer ' heterosexueel' zijn, wel een hoop werk terwijl het veel simpler kan :-). mmm en ik denk dat de meeste mannen toch liever hun zaakje niet willen missen, althans dat is mijn ervaring.

Volgens mij heb ik jou daarmee niet aangesproken Mina zoveel hoef je je volgens mij niet met Mila te identificeren?

Het zal wel weer een poging van me geweest zijn tot Mila, door te dringen Mina dat sommige dingen kwetsend zijn, met een voorbeeld, nou ja neem nu het voorbeeld waarmee dit berichtje begint. Ik kan me niet herinneren jou hiermee aangesproken te hebben
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Dorine schreef: Volgens mij heb ik jou daarmee niet aangesproken Mina zoveel hoef je je volgens mij niet met Mila te identificeren?
neej dat doe ik ook niet hoor...Mila is heel anders :D......maar als je het tegen Mila zegt waarom zou het voor mij dan niet opgaan (als zijnde homo)...
Maar ik ben er wel al overheen hoor ;)

x,
Mientje
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

maar als je het tegen Mila zegt waarom zou het voor mij dan niet opgaan (als zijnde homo)...

omdat zij bijv uitspraken doet als ' met een V in je paspoort ben je nog geen vrouw' daarmee doet ze in 1 zinnetje een heel leven + proces af als een waanidee, nog los van het feit dat je dus WEL officieel vrouw bent dan (grondrechten en zo)

Ik denk dat daar best een stevig weerwoord bij paste, maar lijkt me niet leuk om juist nu die discussie weer op te rakelen maar het is wel de kern van alles

Veel mensen zullen het stiekem wel met haar eens zijn maar het niet in je gezicht durven zeggen, dat weet ik niet, dus ja Mina jij kan misschien ook begrijpen dat het mij minstens even veel pijn deed dat steeds weer te moeten lezen. Ik kan het nu wel allemaal langs me heen laten gaan, maar voor iemand die hier net komt vind ik het heel jammer als ze dat leest

beide stellingen zijn dus onzin en alleen maar als provocatie bedoeld, in ieder geval die van mij want gender en sexuele gerichtheid staan los van elkaar

oh ja en dan heb je nog zo n stelling

' het is allemaal psychisch en met de juiste begeleiding.... '

of:

' Geloof en wees genezen!' die las ik tientallen jaren veel op een ts.nl nieuwsgroep, dat waren trouwens ook scheldpartijen zeg

kortom Mina ik hoop dat je gerustgesteld bent, bovendien probeer ik niet meer zo emotioneel betrokken te zijn op al het geschrijf en zo persoonlijk te reageren
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Dorine schreef:' met een V in je paspoort ben je nog geen vrouw' daarmee doet ze in 1 zinnetje een heel leven + proces af als een waanidee, nog los van het feit dat je dus WEL officieel vrouw bent dan (grondrechten en zo)
'k Snap niet wat je bedoelt met "grondrechten en zo": volgens mij kijkt niemand naar die m/v in een paspoort (m.u.v. de transseksueel voor wie die m/v uitermate storend is). Wat mij betreft schaffen we die m/v in een paspoort gister nog af...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Frederique schreef

Ik Snap niet wat je bedoelt met "grondrechten en zo": volgens mij kijkt niemand naar die m/v in een paspoort (m.u.v. de transseksueel voor wie die m/v uitermate storend is). Wat mij betreft schaffen we die m/v in een paspoort gister nog af...

Hoi Frederique,

Vergeet het maar.
Kom maar terug met je voeten op aarde.

Ik ben net terug van het Belgische kampioenschap wielrennen voor vrouwen.
Wel jij spreekt vaak van 'mentale' pijn in je dagboeken.... wel elke ronde dacht ik : shit en waarom rijd ik hier nu niet tussen ?
Dat deed nu eens echt pijn.... en elke ronde dus opnieuw.
De koers werd dan nog gereden op mijn eigen trainingsparours.
Maar ik kon en mocht me dus niet inschrijven, want er staat spijtig genoeg nog steeds een M op mijn paspoort.
Enkele mensen kwamen me zelfs vragen ... en waarom rij jij eigenlijk niet mee ?
Tja wat zeg je dan ......

Enfin, volgend jaar dan maar zeker.
Vanaf volgende week begin ik eindelijk 'in groep' te trainen en wie weet volgend jaar mag ik dan waarschijnlijk wel meedoen.
Dopingcontrole is zeker geen probleem meer, want mijn testosteronwaarde ligt al heel lang onder de waarde van een Bio-vrouw.

Om je een idee te geven : de vrouwen hebben 121 km gereden op een vlak parcours tegen een gemid van ongeveer 40 km/h.
De wedstrijd werd beslist in een massaspurt
Verder merk je wel een verschil tussen koers bij de mannen en de vrouwen.
Geen TV , weinig publiek en eigenlijk 0,0 media-aandacht.

In het kort Frederique : ik heb die V op mijn ID kaart wel heel dringend nodig nu !
Ik kan me als vrouw niet officieel inschrijven en ik kan of mag bovendien aan geen enkele koers meedoen.
Bij de mannen moet ik uiteraard ook niet meer proberen, want zonder testosteron waai je gewoon zo uit het peleton.
Dat trek je gewoon niet, zelfs niet met een super goede conditie.
Het is dus echt wel aftellen .... waarschijnlijk in oktober of november zal dat ongeveer in orde zijn.

Dus heel erg belangrijk die M en die V, cruciaal zelfs voor mij.
En dus niet alleen om te kunnen zeggen, zie nu : ik ben een vrouw.
Neen het is echt noodzaak om sociaal te functioneren als vrouw in de maatschappij.

Groeten,

Melina
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

'k Snap niet wat je bedoelt met "grondrechten en zo": volgens mij kijkt niemand naar die m/v in een paspoort (m.u.v. de transseksueel voor wie die m/v uitermate storend is). Wat mij betreft schaffen we die m/v in een paspoort gister nog af...
wat ik bedoel dat als de wet je als vrouw beschouwt niemand het recht heeft dat in twijfel te trekken. Je gaat toch ook niet een rapport van een gynacoloog opvragen? Net zomin als iemands transexuele verleden

dus een V in het paspoort, is al lang genoeg bevochten trouwens
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Melina,

En als die M of V nu eens helemaal niet in het paspoort zouden staan?

Dan zouden ze bij jou uit moeten gaan van je uiterlijk, hooguit in combinatie met de hoeveelheid testoseron in je lichaam. Zou veel eerlijker zijn dan nu met die V in je paspoort, want dan zou ook bijvoorbeeld Mila (uiterlijk volledig V, geen testoseronproduktie meer vanwege medicijnen) ook mee kunnen doen bij de vrouwen. Geef toe, het zou veel simpeler worden zonder m/v in het paspoort...

@Dorine: ik vind zowieso dat niemand het recht heeft om een ander in twijfel te trekken. Een ander is zoals die ander is. M, V of ergens daartussen.

Groetjes,

Frederique
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Frederique schreef :

Dan zouden ze bij jou uit moeten gaan van je uiterlijk, hooguit in combinatie met de hoeveelheid testoseron in je lichaam. Zou veel eerlijker zijn dan nu met die V in je paspoort, want dan zou ook bijvoorbeeld Mila (uiterlijk volledig V, geen testoseronproduktie meer vanwege medicijnen) ook mee kunnen doen bij de vrouwen. Geef toe, het zou veel simpeler worden zonder m/v in het paspoort...

Niet echt, want de hoeveelheid testosteron kunnen er niet aflezen en dus zouden ze voor de koers bij iedereen een test moeten afnemen.
Dat is niet evident en kost ook veel meer dan een kaartje met een M of een V op.

Groeten,

Melina
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Melina,

Dan maken ze toch een verplichte jaarlijkse sportkeuring met een aantal medische waardes van jou? Kun je die meenemen...

Nee, dat m/v in een paspoort is echt veel te simpel, daar valt in de huidige maatschappij niet goed mee te leven (zie ook mijn onderschrift).

Groetjes,

Frederique
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

In jouw paspoort staat ook jouw lengte. Waartoe dient dat -- ze kunnen zien hoe lang je bent? En jouw geboortedatum en -plaats. De relevantie daarvan ontgaat mij...

Trouwens, wat dacht je van jouw naam? Ze kunnen het toch aan je vragen? En dan de foto; nou dat is nergens voor nodig, want op het moment dat je je paspoort aan ze overhandigt, dan kunnen ze zien hoe je eruit ziet.

Dat bedoel ik nou.

Groetjes,
Lisa ;-)
If all else fails, buy new shoes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Lisa,

Een paspoort is om je te identificeren. Naam identificeert je. Maar kijk op dit forum: identificeert geslacht? Identificeert geboortedatum? Identificeert geboorteplaats? Relevantie ontgaat mij.

Als men echt iets wil, laat men dan een biometrisch paspoort maken, met je naam. Dat zou voor iedereen voldoende moeten zijn. Ben je ook van het probleem van travestieten af: als men op basis van een iris-scan kan bepalen wie je bent maakt 't niet meer uit of je als man of als vrouw de straat op gaat...

Groetjes,

Frederique
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Maar waarom dan de naam die op mijn geboorte akte staat? (of die ik wettelijk heb laten veranderen). Waarom kan ik niet zomaar een andere naam gebruiken? Wat is dat nou voor betutteling, dat ik mij moet vastpinnen op een naam?

Met de biometrisch gegevens, kan men zien dat ik mijzelf bent, en niet iemand anders. Waarvoor een naam?

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:Een paspoort is om je te identificeren. Naam identificeert je. Maar kijk op dit forum: identificeert geslacht? Identificeert geboortedatum? Identificeert geboorteplaats? Relevantie ontgaat mij.
Het is een combinatie van factoren als je het mij vraagt. Een "rené" kan mannelijk zijn of vrouwelijk. Zo zou dus met alleen identificatie op naam, iedere willekeurige René gebruik kunnen maken van hetzelfde paspoort. Kortom mevrouw rené, die 1.76m lang/kort is en lijkt op de foto, is eigenaresse van het paspoort. Iedere andere René niet.

Logisch toch?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef: Niet echt, want de hoeveelheid testosteron kunnen er niet aflezen en dus zouden ze voor de koers bij iedereen een test moeten afnemen.
Dat is niet evident en kost ook veel meer dan een kaartje met een M of een V op.
Hoe zat dat ook alweer, toen ze n.a.v. een trans bij de Olympische Spelen de DNA test invoerden en er opeens een aantal vrouwen met een intersekse-aandoening bleken rond te open, die op grond van hun chromosomen opeens gediskwlificeerd werden?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie