gezocht transexuelen voor gewone portretten

Alles wat je kwijt wilt of zoekt plaats je hier

Moderator: Moderators

Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Morbide schreef:...is voor transseksuelen. (Met ks, niet met een x)
Dat gaat in de beste kringen fout. Kreeg vandaag beschikking van de rechtbank over de aanpassing van de geboorteakte... "transsexualiteit" stond erin... Misschien moeten ze eens een goeie spellingscontrole gebruiken. Volgens de Dikke Van Dale is het nog altijd "transseksualiteit". :roll:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Morbide schreef:
johnn schreef: In mijn ogen is voor mij zo'n 'hokje' niet echt nodig.
Mijn ervaring heeft me geleerd dat over het algemeen 'jullie' daar heel goed zelf mee uit de voeten kunnen....en waar nodig draag ik daar mijn steentje bij.
Hehe, ik weet dat "wij" daar erg goed in zijn. Vandaar ook dat ik niet onder de transgender paraplu wil. Zie ook de door Janiek aangehaalde flyer. Ik vond het wel grappig dat je door mij liever niet als lover betiteld wilt worden terwijl je op je wesite wel iets dergelijks gebruikt om jezelf te classificeren.
Dat 'jullie' goed zijn in het (noem het maar) voor jezelf opkomen is dus een punt waar we het geheel eens zijn.
Dan de tekst op mijn homepage (want daar duid je op)...daar staat het woord 'liefhebber' ....en net zoals hier ook tussen ' ' . Met tussen haakjes erachter 'zoals dat zo mooi heet' ......kortom we kunnen discusieren over dat woord, maar ook daar probeer ik dus al nuance in te brengen en schaar ik mezelf niet onder de 'liefhebbers' (of 'lovers') zoals over het algemeen hier wordt bedoeld.
Overigens staat die tekst er al zolang ik een homepage heb, dus ook al zolang ik aktief ben binnen travestie.org.....en dat is ongeveer 11 jaar inmiddels (kan een jaartje meer of minder zijn, heb dat niet zo precies bijgehouden)
Morbide schreef:
johnn schreef: Dat was een foutje mijnerzijds, heb ik ook direct erkend (toen ik daarop gewezen werd) en heb dat ook direct aangepast.
(Nu is het wel zo dat Travestie daar wel onder zou kunnen vallen want voor velen is het idd een hobby (of activiteit)).
Aangezien die hyve voor alle T* groeperingen bedoeld is, klopte de categorie dus niet en was ik blij er op attent gemaakt te zijn.
Travestie zou je inderdaad een hobby kunnen noemen. Ik weet niet of je de iets serieuzere tv daar een plezier mee doet maar dat zal me verder worst zijn. Het geeft echter wel aan dat alle t-enzovoorts niet zonder meer op één hoop te vegen zijn. Waarom dat steeds wel gebeurt kan ik wel een aantal redenen voor opnoemen maar dan moet ik weer op een aantal lange tenen gaan staan. Omdat ik vandaag een milde dag heb, heb ik daar niet zo'n zin in. Wat ik me nog afvraag is waarom jij het nodig vond om een travestie hyves te maken. En waarom ik me vervolgens geroepen moet voelen om daar lid van te worden omdat het ook een hyves is voor transseksuelen. (Met ks, niet met een x) Waarom bestaat jouw hyves Johnn?
Of ik de serieuze TV een plezier doe (of juist tekort doe) kan ik ook niet zo 1,2,3 zeggen.
Feit is dat ik tot nu toe (buiten deze discussie) nog geen enkele keer hier op of aanmerking over heb gekregen.
Wil dus niet zeggen dat het DUS goed is, wil alleen zeggen dat men er kennelijk geen of niet al te veel aanstoot aan neemt.
Mocht ik ernaast zitten, laat het me weten, dan ga ik verzinnen of ik dat anders kan omschrijven.
Dat je niet alle T* vormen op een hoop kunt vegen zijn we het ook duidelijk over eens.
Zelfs binnen de algemeen aangenomen 3 T* vormen is dat zelfs niet mogelijk en zijn er gradaties.
Dan mijn hyves groep.
Die heb ik opgericht als een verlengstuk(je) van deze website.
Er is al vaker vraag geweest naar meer ruimte om foto's kwijt te kunnen....welnu, op deze manier kan dat (om maar 1 punt te noemen).
Verder had/heb ik er geen speciale bedoelingen mee buiten dat het me leuk leek/lijkt.
Of jij je geroepen moet voelen daar lid van te worden, is geheel aan jou en welke keuze je ook maakt....even goede vrienden wat mij aangaat.
Dan de schrijfwijze (x of ks).....ik moet bekennen dat ik het niet heb opgezocht in welk woordenboek dan ook.
Ik nam aan dat het beiden mocht, dus zowel met een x als met ks.
Dat ik het met een x schrijf is dus vanuit die denkwijze en heeft niets te maken met een assosiatie naar sex.
Blijkbaar had ik dat dus (al langere tijd) mis blijkens jouw reactie en die van Chantal_C.
Ik zal dat dus van de week aan gaan passen.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Morbide schreef:
johnn schreef: Dat is dus precies wat ik bedoelde in mijn vorige post:
'IK vind niet dat WIJ enz enz' ........hoe denken anderen erover????
En, 'studenten mogen wel ophouden enz enz' vertaal ik naar ' ze moeten ophouden enz enz.......' nogal prestigieus om voor anderen te bepalen wat ze wel of niet moeten/mogen.
Heb ik net geschreven dat ik vandaag een milde bui heb, kom je hier mee op de proppen. Misschien moet je eens wat minder vertalen en gewoon lezen wat er staat. Verder moeten mensen het niet vreemd vinden dat wanneer ze transen als onderwerp voor van alles en nog wat gaan gebruiken, dat transen daar ook een mening over hebben.
Ik heb een aantal cursussen gehad op mijn werk over communicatie.
Steevast kwam daar aan de orde dat als een ander niet begreep wat ik bedoelde, IK mijn boodschap niet goed had gebracht.
Nu wil ik niet zover gaan door dit onverkort over te nemen, en ligt het misschien ook wel een deeltje aan mij (door mijn kijk op zaken en dus daarbij horende gedachten, ook wel referentiekader genoemd).
Maar mogelijk kun je proberen om je boodschap die wil laten over komen dan iets duidelijker te maken, ik zal op mijn beurt nog iets meer proberen in te leven......en dan raken we het 'elkaar niet (of niet goed) begrijpen' mogelijk kwijt.

Dat als mensen T*'s als onderwerp hebben, mogen deze (T*'s) daar wel zeker ook iets van vinden....heel terecht zelfs.
Hier zijn we het ook wel over eens volgens mij.
Morbide schreef:
johnn schreef: Is het niet zo dat ook fotografen (al dan niet in opleiding) deel uitmaken van diezelfde maatschappij?
En als iemand dan als individu daar dan wel voordeel bij meent te hebben (op wat voor manier dan ook)....waarom zou dat dan niet kunnen???
Tuurlijk kan het. Met alle plezier zelfs. Ik heb niet gezegd dat niemand mee moet doen met Dinand. Ik heb alleen maar gewaarschuwd dat je wel moet weten waar je aan begint. Mocht je bijvoorbeeld stealth ambities hebben, dan is het niet leuk om in een portfolio van een kunstenaar te belanden. Eindexamen projecten maken in eerste instantie deel uit van een micro maatschappij. Ouders en studiegenoten zullen er kennis van nemen. Als Dinand nou door mocht breken en the next big thing van de fotografie wordt dan pas heeft hij enige invloed op het maatschappelijke denken. En wat doet hij dan? Transen wegzetten als transen, als een geval apart en dus niet als lid van het gewenste geslacht.
Ok, als de strekking is om te waarschuwen in de zin van 'bedenk wel vooraf alle consequenties' kan ik niet anders dan met je meegaan.....heb je gelijk in.
Dat Dinand (of welke fotograaf ook) pas invloed heeft op het moment dat ie is 'doorgebroken' ben ik niet helemaal met je eens.
Frederique_ schreef al:
Misschien bij een stuk of 10-15 mensen die nu (mede dankzij het verhaaltje dat er bij hing) net iets meer over transen en travestieten weten dan ze daarvoor deden?
Maar zelfs als de impact niet groter is en zich beperkt tot die ene fotograaf (of andere eindexamen-student(en)) die nu net iets beter weet waar voor ons de schoen wringt: het zijn vaak mensen die met veel andere mensen in contact komen. Als zoiemand ook maar 1x durft te zeggen "wat jij nu aan vooroordelen hebt klopt niet, want ik ben ze in mijn opleiding tegengekomen en dit-en-me-dat vertelden ze mij" - zelfs dan is mijn doel al wel bereikt
Dat is mijn insteek ook, eerlijk gezegd
Morbide schreef:
johnn schreef: Dat er foto's uit die reportage zijn gekomen die in jouw ogen niet mooi waren (niet aan jouw verwachtingen voldeden) is jouw persoonlijke keuze (heb je ook recht op)maar lijkt mij ook dat zoiets een kwestie van afspraken zou zijn geweest ('die en die foto's wil ik niet dat gebruikt cq gepubliceerd worden')
Ik was pril en naïef. Wist ik veel dat die foto's een eigen leven gingen leiden.
Ok, een duidelijk helder antwoord.
Hiermee geef je ook aan dat mensen zich soms wel een kunnen vergissen en dat dat op zich niet erg hoeft te zijn.....dat je zoiets altijd kunt verbeteren.
Morbide schreef:
johnn schreef: Dat JIJ het niet zo hebt op foto's waar (zoals jij zegt) 'de transigheid' duidelijk zichtbaar is, is jouw goed recht.
Echter hoe denken anderen hierover....met name degenen die wel aan reportages meewerken??
Ook hier komt het op mij over alsof jij wil bepalen wat een ander moet/mag doen.
Onzin Johnn. Een trans is iemand die er alles voor over heeft om maar te kunnen leven in het gewenste geslacht. Transen willen geen trans zijn. Waar haal je het lef vandaan om mijn woorden vanuit jouw gekleurde lovers blik te gaan invullen? Dat jij er op kickt om een "parel" te zijn, om zoveel mogelijk transige kennisen te hebben, om mensen maar te blijven herinneren aan een verleden dat ze gestolen kan worden, dat is helemaal jouw zaak. Dat je mij wilt zien als "de broer van" veel plezier. Verwacht alleen niet dat je er veel vrienden mee maakt.

Mee eens dat een trans alles (of toch in ieder geval heel veel) over heeft om in het gewenste geslacht te kunnen leven ben ik met je eens.
Wat ik bedoelde te zeggen was dat JIJ een bepaald gevoel hebt (met name bij bepaalde foto's, want daar ging het over) en dat is prima en heeft niemand iets over te zeggen.
Dat er mogelijk wel transen zijn die daar minder (of geen) problemen mee hebben is ook een gegeven, anders zouden dergelijke foto's ook niet bestaan want die werden ofwel stomweg niet gemaakt ofwel openbaarmaking (in welke vorm dan ook) verboden.

Dat ik er op 'kick' om een parel te zijn heb je niet helemaal goed.
Ik heb deze 'award' van een aantal transen mogen ontvangen die deze zelf in elkaar geknutseld hebben.
Dit was een blijk van waardering (zoals zij zelf erbij aangaven) over mijn houding en gedrag binnen de T* wereld (althans, zoals ZIJ dat dus beleefden).
Geloof me of niet, ik heb nog een tijd getwijfeld of ik deze wel op mijn site zou plaatsen.....juist omdat ik me niet op mijn borst wilde kloppen van 'kijk eens hoe goed ik ben'.
Op aangeven van deze mensen heb ik hem uiteindelijk dus wel op mijn site geplaatst.....en toegegeven (zoals er ook bij staat), ik ben er wel blij mee....het geeft mij een goed gevoel gewaardeerd te worden (niets menselijks is mij vreemd).

Dat er transen zijn die het verleden gestolen kan worden is mij bekend, echter er zijn ook transen die het verleden niet afstoten.
Ik ken transen uit beide denkwijzen.
Beiden hebben in ieder geval geen ongelijk.
Er is iets voor te zeggen 'het verleden is er niet, ik ben op die en die datum opnieuw geboren en is mijn echte leven begonnen' (en dat is een letterlijke uitspraak van iemand).
Er is ook iets voor te zeggen 'tuurlijk ben ik nu wie ik wil wezen, maar het verleden is er wel degelijk want daar heb ik toch ook een groot deel van mijn leven doorgebracht en veel geleerd wat ik nu gebruik' (ook dat is een letterlijk uitspraak).
Nogmaals, voor beiden is iets te zeggen, maar het is wel een gedachtegoed van de persoon zelf....daar kan/wil en mag ik geen waardeoordeel aan hangen.

Dan nog even over mijn onderschrift....daar ben ik helemaal klaar mee......ga ik het niet meer over hebben....mag ieder het hare/zijne van denken.
Of ik er wel of niet veel vrienden mee maak gaat gelukkig niemand over behalve de mensen die er voor kiezen om wel of niet met mij bevriend te willen zijn.......dankzij of ondanks mijn onderschrift.
Morbide schreef:En stop met mijn ambassadeur zijn.
Dan zou ik moeten stoppen met wat ik doe voor Travestie.org.
Zolang ik me daar wel mee bezig hou, ben ik (of we nu willen of niet) net zo goed 'ambasadeur' als bijv. Lisa, Pamela en noem maar op.........net zo goed als jij dat zelf eigenlijk ook bent.
Maar goed.....een idee misschien.......zet een poll op met de vraag: 'moet johnn weg bij travestie.org ja/nee'.....of (je was in een milde bui, las ik) iets zachter nl: 'mag johnn bij travestie.org blijven ja/nee'.
Ik hoor/zie het wel.
Groetjes,
Afbeelding

Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

John,

My 2 cents: wat mij betreft blijf je mee lezen en schrijven en modereren op trav.org (en evt. andere sites op het gebied van T*).
Dat jij (of iemand anders) ambassadeur van mij zou zijn vind ik een heel rare gedachte. Ik ben mijn eigen ambassadeur (en ook ik ben geen ambassadeur van iemand anders).

Wat ik wel doe is soms interviews geven (m.n. aan studenten), waardoor ik het begrip voor de T*-wereld als geheel probeer te vergroten. Dit houdt concreet in dat ik:
a) mijn eigen standpunt/gevoel deel
b) als dat zo van pas komt: ik ook kennis over anderen deel (zoals jij dat hierboven in feite ook deed)

Beide heeft voor mij één doel: zorgen dat men een zo breed mogelijk beeld krijgt van de T*-wereld. En dus zoveel mogelijk mensen gaat accepteren in hun "anders zijn" - en dat het "anders zijn" normaler wordt.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Hallo Frederique_
Frederique_ schreef:Wat ik wel doe is soms interviews geven (m.n. aan studenten), waardoor ik het begrip voor de T*-wereld als geheel probeer te vergroten. Dit houdt concreet in dat ik:
a) mijn eigen standpunt/gevoel deel
b) als dat zo van pas komt: ik ook kennis over anderen deel (zoals jij dat hierboven in feite ook deed)

Beide heeft voor mij één doel: zorgen dat men een zo breed mogelijk beeld krijgt van de T*-wereld. En dus zoveel mogelijk mensen gaat accepteren in hun "anders zijn" - en dat het "anders zijn" normaler wordt.
Dat was precies hetgene wat ik bedoelde met 'ambasadeur' zijn, al geef ik dan geen interviews.
Op mijn werk weten mijn collega's ook precies hoe zit met Marcella.....ze kennen deze site enz enz.
voorbeeldje: Voor wat betreft het reizen in het OV heb ik daardoor mijn (miniscuul kleine) steentje kunnen bijdragen waardoor het iets minder moeilijk (wil dus bewust niet zeggen: makkelijker) is om dat te doen.
Dit geldt dan weliswaar voor mijn eigen standplaats/groep....maar dat heeft wel een olievlek werking, want die ontmoeten weer andere collega's enz.
Groetjes,
Afbeelding

mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

johnn schreef:
...

Of ik de serieuze TV een plezier doe (of juist tekort doe) kan ik ook niet zo 1,2,3 zeggen.
Feit is dat ik tot nu toe (buiten deze discussie) nog geen enkele keer hier op of aanmerking over heb gekregen.
Ach ja, voor wat het waard is... "Hobby" of "activiteit" ? Ik kan er mee leven. Het laatst is misschien wat neutraler. Toch had ik liever wat anders met de tijd gedaan die erin is gaan zitten.

Maar ja, je zal het maar hebben toch ? kan je of gaan kniezen of er iets leuks van proberen te maken. :wink:

We kunnen onze woordjes wel op een weegschaal leggen soms hier :roll:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Nog een kleine bijdrage van mijn kant:

Ik begrijp niet zo goed waarom de foutieve schrijfwijze transsexualiteit met de foutieve schrijfwijze sex geassocieerd wordt, terwijl de juiste schrijfwijze transseksualiteit niet met de juiste schrijfwijze seks geassocieerd wordt.

Irene
Kleine stapjes
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Irene schreef:Nog een kleine bijdrage van mijn kant:

Ik begrijp niet zo goed waarom de foutieve schrijfwijze transsexualiteit met de foutieve schrijfwijze sex geassocieerd wordt, terwijl de juiste schrijfwijze transseksualiteit niet met de juiste schrijfwijze seks geassocieerd wordt.

Irene
Een gevalletje woordinflatie ? maar goed, ergens op wikipedia (ik voel de rotte tomaten al vliegen :D nooit zomaar wikipedia aanhalen als bron nm )
Wikipedia artikel over Seksualiteit schreef: 'Seks' en 'seksualiteit' worden nog vaak met een x gespeld. Dat is echter niet juist. Sex, sexualiteit en homosexualiteit bijvoorbeeld zijn fout gespelde woorden. Uitzonderingen zijn de Engelse, maar vernederlandste woorden sexappeal en sexy, die in het Engels als 'sex appeal' en 'sexy' geschreven worden en waarvoor de regel geldt dat zij (bij benadering) de oorspronkelijke schrijfwijze behouden wegens de nog steeds aanwezige Engelse bijklank.
Met dien te verstande, ofzoiets, dat "sex" refereert (gevoelsmatig) aan "seks" terwijl in deze context (contekst ?) juist "sekse" wordt bedoeld.

Weegschaaltje iemand ? :roll:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

johnn schreef:voorbeeldje: Voor wat betreft het reizen in het OV heb ik daardoor mijn (miniscuul kleine) steentje kunnen bijdragen waardoor het iets minder moeilijk (wil dus bewust niet zeggen: makkelijker) is om dat te doen.
Dit geldt dan weliswaar voor mijn eigen standplaats/groep....maar dat heeft wel een olievlek werking, want die ontmoeten weer andere collega's enz.
Mijn dank daarvoor. Want ik reis vaak in het openbaar vervoer en waar ik bang voor was (dat bussen doorreden als ik als man-in-een-rok mijn hand opstak, of dat ik in de trein problemen zou krijgen met die M of, tegenwoordig, die V op mijn voordeeluren-kaart) is gelukkig nooit gebeurd!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Irene schreef:Nog een kleine bijdrage van mijn kant:

Irene
"transsexual" en "sex" is Engels. Omdat ik vijftien jaar in Engels-talige landen heb gewoond heb ik persoonlijk best wel moeite met seks met ks. Het is gewoon niet hetzelfde... :D Bovendien is sex met Scrabble veel meer waard als seks... :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

mireille schreef:
Met dien te verstande, ofzoiets, dat "sex" refereert (gevoelsmatig) aan "seks" terwijl in deze context (contekst ?) juist "sekse" wordt bedoeld.

Weegschaaltje iemand ? :roll:
Het gaat me niet om de eventuele associatie met seks, het gaat me er om dat mensen die zich geroepen voelen om voor transen taboes te doorbreken of om websites te beginnen, op z'n minst de moeite zouden moeten nemen om het woord transseksualiteit correct te spellen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Frederique_ schreef:
johnn schreef:voorbeeldje: Voor wat betreft het reizen in het OV heb ik daardoor mijn (miniscuul kleine) steentje kunnen bijdragen waardoor het iets minder moeilijk (wil dus bewust niet zeggen: makkelijker) is om dat te doen.
Mijn dank daarvoor. Want ik reis vaak in het openbaar vervoer en waar ik bang voor was (dat bussen doorreden als ik als man-in-een-rok mijn hand opstak, of dat ik in de trein problemen zou krijgen met die M of, tegenwoordig, die V op mijn voordeeluren-kaart) is gelukkig nooit gebeurd!

Groetjes,

Frederique
Ik heb in mijn RLT tijd een keer gevlogen, dan moet de naam op je ticket gelijk zijn aan die op je paspoort.
Het was een korte vlucht, naar Londen. Ik had vroeg in gecheckt (woonde ook in Hoofddorp, lekker dicht bij Schiphol) omdat ik een plaatsje bij het raam wilde.
Bij het on board gaan werd ik eventjes apart genomen, ojee was het. Maar de vraag was of ik er bezwaar tegen had om 1e klas te reizen, want dan konden 2 anderen die laat hadden in gecheckt naast elkaar zitten. Daar had ik geen bezwaar tegen. Kreeg ook netjes 1e klas service. Mijn eerste vliegreis was dus een geweldige ervaring. Terug naar huis heb ik ook gemerkt hoe krap de gewone zitplaatsen zijn, en als je dan midden in een rij zit, wouw denk je dan, die 1e klas is wel erg luxe en fijn.....
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Morbide schreef: Het gaat me niet om de eventuele associatie met seks, het gaat me er om dat mensen die zich geroepen voelen om voor transen taboes te doorbreken of om websites te beginnen, op z'n minst de moeite zouden moeten nemen om het woord transseksualiteit correct te spellen.
En dan gaan we dus vallen over het verkeerd schrijven van een woordje.
Een woord wat bij het nationale dictee naar schatting door minimaal 50% verkeerd geschreven zal worden.
Toegegeven: IK heb het verkeerd geschreven....Mea Culpa, Mea Culpa, Mea Maxima Culpa.

Jij hebt een bepaalde visie op mijn persoon, dat kan en dat mag.
Ik heb op jouw berichten mijn visie gegeven (argumenten) en dat alles heb ik (ondanks het verschil van inzicht) toch ervaren als een (best wel) goed gesprek.
Nu hoeven we het niet eens te worden/zijn over mijn verschijning, maar ik ken nu jouw argumenten en jij de mijne, iets wat naar mijn mening gerespecteerd moet worden.
Echter afsluiten met deze opmerking........niet reageren op inhoud van wat ik geschreven heb, maar vallen over het foutief schrijven van een woord(wat overigens direct verbeterd is, met dank voor het erop attent maken) ........................................Jammer.
Groetjes,
Afbeelding

lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

mireille schreef:Met dien te verstande, ofzoiets, dat "sex" refereert (gevoelsmatig) aan "seks" terwijl in deze context (contekst ?) juist "sekse" wordt bedoeld.
idd en volgens mij gaat het daar ook een paar mensen om. Die willen niet dat ts met sex geassocieerd wordt. Daarom liever transseksueel.

Nou, mij kan het eerlijkgezegd niet schelen, transsexueel of transseksueel.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

johnn schreef: Ok, een duidelijk helder antwoord.
Hiermee geef je ook aan dat mensen zich soms wel een kunnen vergissen en dat dat op zich niet erg hoeft te zijn.....dat je zoiets altijd kunt verbeteren.
Nou, nee, niet dus. Het copyright ligt niet bij mij. Het zijn haar foto's, ze kan er mee doen en laten wat ze wil. Ik mag ze niet gebruiken, daar kwam ik achter toen ik er eentje op een website had staan, er zaten ook mooie tussen, en zij me sommeerde de foto te verwijderen. Na wat gegoogle vond ik mezelf op een aantal sites terug. Compleet met oude naam en biografie. Dat zij succesvol is met foto's waar ik op sta dat gun ik haar van harte. Maar niet ten koste van mij. Ik heb haar dus op mijn beurt gesommeerd alle persoonljke informatie over mij weg te halen. Dat heeft ze na veel heen en weer gemail uiteindelijk gedaan.
johnn schreef: Mee eens dat een trans alles (of toch in ieder geval heel veel) over heeft om in het gewenste geslacht te kunnen leven ben ik met je eens.
Wat ik bedoelde te zeggen was dat JIJ een bepaald gevoel hebt (met name bij bepaalde foto's, want daar ging het over) en dat is prima en heeft niemand iets over te zeggen.
Dat er mogelijk wel transen zijn die daar minder (of geen) problemen mee hebben is ook een gegeven, anders zouden dergelijke foto's ook niet bestaan want die werden ofwel stomweg niet gemaakt ofwel openbaarmaking (in welke vorm dan ook) verboden.
Ik denk op dit vlak toch echt wel wat meer ervaring te hebben dan jij. Maar goed, je hoeft me niet te geloven en je zal heus wel een trans kennen die het niet erg vindt om als tussenin geval gezien te worden. Maar de meerderheid denkt daar anders over.

johnn schreef: Dat er transen zijn die het verleden gestolen kan worden is mij bekend, echter er zijn ook transen die het verleden niet afstoten.
Ik ken transen uit beide denkwijzen.
Beiden hebben in ieder geval geen ongelijk.
Er is iets voor te zeggen 'het verleden is er niet, ik ben op die en die datum opnieuw geboren en is mijn echte leven begonnen' (en dat is een letterlijke uitspraak van iemand).
Er is ook iets voor te zeggen 'tuurlijk ben ik nu wie ik wil wezen, maar het verleden is er wel degelijk want daar heb ik toch ook een groot deel van mijn leven doorgebracht en veel geleerd wat ik nu gebruik' (ook dat is een letterlijk uitspraak).
Nogmaals, voor beiden is iets te zeggen, maar het is wel een gedachtegoed van de persoon zelf....daar kan/wil en mag ik geen waardeoordeel aan hangen.
Het verleden afstoten is wat anders dan dat het je gestolen kan worden. Mijn verleden is geen groot geheim, ik leef niet stealth maar als ik met tevredenheid terug kon zien op mijn bestaan als man, dan vraag ik me af waarom een transitie nodig was. Daarom zeg ik dat mijn verleden me gestolen kan worden.
johnn schreef: Dan nog even over mijn onderschrift....daar ben ik helemaal klaar mee......ga ik het niet meer over hebben....mag ieder het hare/zijne van denken.
Of ik er wel of niet veel vrienden mee maak gaat gelukkig niemand over behalve de mensen die er voor kiezen om wel of niet met mij bevriend te willen zijn.......dankzij of ondanks mijn onderschrift.
Prima. Ik vind je onderschrift respectloos.
johnn schreef: Dan zou ik moeten stoppen met wat ik doe voor Travestie.org.
Zolang ik me daar wel mee bezig hou, ben ik (of we nu willen of niet) net zo goed 'ambasadeur' als bijv. Lisa, Pamela en noem maar op.........net zo goed als jij dat zelf eigenlijk ook bent.
Maar goed.....een idee misschien.......zet een poll op met de vraag: 'moet johnn weg bij travestie.org ja/nee'.....of (je was in een milde bui, las ik) iets zachter nl: 'mag johnn bij travestie.org blijven ja/nee'.
Ik hoor/zie het wel.
Nee, dat ben ik niet van plan. Org is meer jouw site dan de mijne. En op het partnerforum ben jij op je plek. Maar als je mij gaat lopen modereren omdat mijn mening je niet welgevallig is, tsja, dan ga je dat lezen. Mij mening moet ik kunnen blijven verkondigen net zoals jij vind dat je onderschrift moet kunnen zijn wat ie is.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie