gezocht transexuelen voor gewone portretten

Alles wat je kwijt wilt of zoekt plaats je hier

Moderator: Moderators

Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

johnn schreef: En dan gaan we dus vallen over het verkeerd schrijven van een woordje.
Een woord wat bij het nationale dictee naar schatting door minimaal 50% verkeerd geschreven zal worden.
Toegegeven: IK heb het verkeerd geschreven....Mea Culpa, Mea Culpa, Mea Maxima Culpa.
Ik reageerde niet op jou, ik was ook niet op zoek naar een ongemeend excuus, ik verduidelijkte waarom ik viel over foutieve spelling. En ja ik ben een spellingsfacist. Zo heb ik ook graag dat mensen mijn naam goed schrijven. Of mijn aanhef.
johnn schreef: Jij hebt een bepaalde visie op mijn persoon, dat kan en dat mag.
Ik heb op jouw berichten mijn visie gegeven (argumenten) en dat alles heb ik (ondanks het verschil van inzicht) toch ervaren als een (best wel) goed gesprek.
Nu hoeven we het niet eens te worden/zijn over mijn verschijning, maar ik ken nu jouw argumenten en jij de mijne, iets wat naar mijn mening gerespecteerd moet worden.
Echter afsluiten met deze opmerking........niet reageren op inhoud van wat ik geschreven heb, maar vallen over het foutief schrijven van een woord(wat overigens direct verbeterd is, met dank voor het erop attent maken) ........................................Jammer.
Dat heb ik alsnog goed gemaakt. Niet dat ik denk dat we dichterbij elkaar zullen komen, maar dat hoeft ook niet. Ik ken je niet, dus ik heb niks tegen je persoon. Waar ik wat op tegen heb zijn je actie's. Je opent een hyves onder het mom van meer ruimte voor foto's. Je had mensen net zo goed op het bestaan van photobucket kunnen wijzen. Nog niet zo lang geleden was er hier ook iemand met een travestie hyves, die site leidt, net als de jouwe, een zieltogend bestaan. Er is ook een iets serieuzere hyves voor de T* doelgroep, genderned. Daar ben ik een tijdje lid van geweest en daar gebeurde ook niks. Je ambassadeur (willen) zijn zie ik dus terug in het openen van een site waar niemand op zit te wachten. Dat Frederique de behoefte voelt je te bedanken vanwege het goede woordje dat je voor OSM doet bij je collegae vind ik nog zoiets raars. Van mij zul je daarom echt geen veer toegestoken krijgen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Morbide schreef:
johnn schreef: Ok, een duidelijk helder antwoord.
Hiermee geef je ook aan dat mensen zich soms wel een kunnen vergissen en dat dat op zich niet erg hoeft te zijn.....dat je zoiets altijd kunt verbeteren.
Nou, nee, niet dus. Het copyright ligt niet bij mij. Het zijn haar foto's, ze kan er mee doen en laten wat ze wil. Ik mag ze niet gebruiken, daar kwam ik achter toen ik er eentje op een website had staan, er zaten ook mooie tussen, en zij me sommeerde de foto te verwijderen. Na wat gegoogle vond ik mezelf op een aantal sites terug. Compleet met oude naam en biografie. Dat zij succesvol is met foto's waar ik op sta dat gun ik haar van harte. Maar niet ten koste van mij. Ik heb haar dus op mijn beurt gesommeerd alle persoonljke informatie over mij weg te halen. Dat heeft ze na veel heen en weer gemail uiteindelijk gedaan.
Ik bedoelde het iets anders.
Wat ik bedoelde was dat je van deze ervaring geleerd hebt en dat iets dergelijks je niet meer zal overkomen (neem ik aan).
Ik denk dat als je nu nog eens meewerkt aan iets dergelijks, je nu eerst alle foto's zal willen zien en de foto's waar jij niet tevreden over bent gaan uit de serie (kunnen/mogen niet gebruikt worden).
Dat copyright deel is iets waar ik niet echt verstand van heb, al denk ik (niet gehinderd door kennis in deze) jij als 'belanghebende' toch nog wel enige rechten hebt (of toch zou moeten hebben).
Morbide schreef:
johnn schreef: Mee eens dat een trans alles (of toch in ieder geval heel veel) over heeft om in het gewenste geslacht te kunnen leven ben ik met je eens.
Wat ik bedoelde te zeggen was dat JIJ een bepaald gevoel hebt (met name bij bepaalde foto's, want daar ging het over) en dat is prima en heeft niemand iets over te zeggen.
Dat er mogelijk wel transen zijn die daar minder (of geen) problemen mee hebben is ook een gegeven, anders zouden dergelijke foto's ook niet bestaan want die werden ofwel stomweg niet gemaakt ofwel openbaarmaking (in welke vorm dan ook) verboden.
Ik denk op dit vlak toch echt wel wat meer ervaring te hebben dan jij. Maar goed, je hoeft me niet te geloven en je zal heus wel een trans kennen die het niet erg vindt om als tussenin geval gezien te worden. Maar de meerderheid denkt daar anders over.

Over 'ervaring' zal ik niet gaan discuseren want dat ga je ongetwijfeld winnen.
Of het een meerderheid is die daar anders (net als jij) over denkt......ik heb geen cijfers, maar neem zonder meer aan dat je daar op zich gelijk in kunt hebben.
ik heb ook niet beweerd dat een 'meerderheid' het (op z'n zachtst gezegd) 'het niet erg vind'.
Mijn argument was wel dat ik betwijfel dat iedereen het niet zou willen om op dergelijke manier op de foto (en openbaar) te komen.

Morbide schreef:
johnn schreef: Dat er transen zijn die het verleden gestolen kan worden is mij bekend, echter er zijn ook transen die het verleden niet afstoten.
Ik ken transen uit beide denkwijzen.
Beiden hebben in ieder geval geen ongelijk.
Er is iets voor te zeggen 'het verleden is er niet, ik ben op die en die datum opnieuw geboren en is mijn echte leven begonnen' (en dat is een letterlijke uitspraak van iemand).
Er is ook iets voor te zeggen 'tuurlijk ben ik nu wie ik wil wezen, maar het verleden is er wel degelijk want daar heb ik toch ook een groot deel van mijn leven doorgebracht en veel geleerd wat ik nu gebruik' (ook dat is een letterlijk uitspraak).
Nogmaals, voor beiden is iets te zeggen, maar het is wel een gedachtegoed van de persoon zelf....daar kan/wil en mag ik geen waardeoordeel aan hangen.
Het verleden afstoten is wat anders dan dat het je gestolen kan worden. Mijn verleden is geen groot geheim, ik leef niet stealth maar als ik met tevredenheid terug kon zien op mijn bestaan als man, dan vraag ik me af waarom een transitie nodig was. Daarom zeg ik dat mijn verleden me gestolen kan worden.

Ok, als je het zo formuleert heb je gelijk. Ik bedoelde met 'afstoten' en 'gestolen ' eigenlijk hetzelfde........en idd, daar zit nuance in.
Morbide schreef:
johnn schreef: Dan nog even over mijn onderschrift....daar ben ik helemaal klaar mee......ga ik het niet meer over hebben....mag ieder het hare/zijne van denken.
Of ik er wel of niet veel vrienden mee maak gaat gelukkig niemand over behalve de mensen die er voor kiezen om wel of niet met mij bevriend te willen zijn.......dankzij of ondanks mijn onderschrift.
Prima. Ik vind je onderschrift respectloos.
Dat mag en dat kan.....waarvan akte
Morbide schreef:
johnn schreef: Dan zou ik moeten stoppen met wat ik doe voor Travestie.org.
Zolang ik me daar wel mee bezig hou, ben ik (of we nu willen of niet) net zo goed 'ambasadeur' als bijv. Lisa, Pamela en noem maar op.........net zo goed als jij dat zelf eigenlijk ook bent.
Maar goed.....een idee misschien.......zet een poll op met de vraag: 'moet johnn weg bij travestie.org ja/nee'.....of (je was in een milde bui, las ik) iets zachter nl: 'mag johnn bij travestie.org blijven ja/nee'.
Ik hoor/zie het wel.
Nee, dat ben ik niet van plan. Org is meer jouw site dan de mijne. En op het partnerforum ben jij op je plek. Maar als je mij gaat lopen modereren omdat mijn mening je niet welgevallig is, tsja, dan ga je dat lezen. Mij mening moet ik kunnen blijven verkondigen net zoals jij vind dat je onderschrift moet kunnen zijn wat ie is.
Dat Travestie.org 'mijn' site zou zijn is iets teveel eer......ik ben er maar een deeltje van.
Dat ik ook op andere delen modereer (al modereer ik over het algemeen heel weinig) is ook een gevolg van het deel(tje) zijn van het geheel.
Ik zie wel vaker meningen die niet de mijne zijn en reageeer daar dan niet op.
In dit geval vond ik dat er iets teveel op Dinand werd ingehakt op een manier die ik niet vond passen.
Dit gebeurde overigens door meerdere mensen en ik heb in het algemeen daar dus mijn visie op gegeven (gemodereerd als je wilt).
Dat jij vervolgens met mij de discussie wil aangaan.....prima dat vindt ik geen enkel probleem....doe ik aan mee.
Je hebt gemerkt (neem ik aan) dat ik de discussie dan voer op argumenten zoals ik die zie.
Ik heb tot op heden nog nooit een discussie vermeden die op inhoud gaat, zeker niet als ik die zelf (min of meer) aangezwengeld had.
Dat wij een verschillende zienswijze hebben op bepaalde zaken....ok, no problem wat mij aangaat....dat maakt het juist zo leuk en ik denk dat beide kanten daar van kunnen leren (dit geldt overigens niet voor jou persoonlijk, maar meer in het algemeen).
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Niemand
dagelijks aanwezig

Bericht door Niemand »

Ik ben halverwege opgehouden met lezen.
Godsamme wat een hoop gezeik om een paar woorden.
Jullie lijken wel een stel wijven zeg! :lol: :P
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:Dat Frederique de behoefte voelt je te bedanken vanwege het goede woordje dat je voor OSM doet bij je collegae vind ik nog zoiets raars. Van mij zul je daarom echt geen veer toegestoken krijgen.
Wij vinden elkaar wel vaker raar, niets nieuws onder de zon :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

ChantelleTV schreef:
lightningbolt schreef:
ChantelleTV schreef:
quote]

homofielen
Chantelle
Brrrrrrrrrrrrrr!

Het ontbreekt er nog maar aan dat je 'homophielen' schrijft ipv 'homofielen'.
Wat een afgrijselijk woord is dat toch, en de gemiddelde homo in de gemiddelde homowereld gebruikt het ook al sinds een jaartje of 40 niet meer.
Die denkt ook bij het lezen van het woord 'homofielen'.........*BARF*.
Toch maar liever 'homo' of 'gay', dat klinkt niet zo als een ziekte.

(Hoog)bejaarde 'homofielen' gebruiken het nog mbt zichzelf nog wel, geloof ik........

(Hoog)bejaarde travestieten gebruiken het 'ouderwetsche' woord 'transvestiet' niet meer en (hoog)bejaarde transseksuelen gebruiken het woord 'transseksist' niet meer'.

Het woord 'transvestiet' was geloof ik gangbaar tot in de jaren 60 van de vorige eeuw en het woord 'transseksist' was tot begin jaren 70 van de vorige eeuw eventjes gangbaar, bij gebrek aan beter.
Daarvoor hadden de heren wetenschappers het woord 'transformist' geprobeerd, maar dat werkte niet zo.

Hoogsteigenaardig dat het woord 'homofiel' zo is blijven hangen dat het tot op de dag van vandaag nog wel es gebruikt word door deze of gene.

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Hexley
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Hexley »

Morbide schreef: Nou, nee, niet dus. Het copyright ligt niet bij mij. Het zijn haar foto's, ze kan er mee doen en laten wat ze wil. Ik mag ze niet gebruiken, daar kwam ik achter toen ik er eentje op een website had staan, er zaten ook mooie tussen, en zij me sommeerde de foto te verwijderen. Na wat gegoogle vond ik mezelf op een aantal sites terug. Compleet met oude naam en biografie. Dat zij succesvol is met foto's waar ik op sta dat gun ik haar van harte. Maar niet ten koste van mij. Ik heb haar dus op mijn beurt gesommeerd alle persoonljke informatie over mij weg te halen. Dat heeft ze na veel heen en weer gemail uiteindelijk gedaan.
Nou ben ik al een tijdje uit Nederland, en hou me dan ook niet meer bezig met auteurs en portretrecht sinds eind jaren 90.

Maar heb je ooit een "contract" getekend?
Als dat niet het geval is en de wetten zijn de laatste 10 jaar niet of nauwelijks verandert, dan naait ze je gewoon waar je bij staat. ;)

Dat zij het auteursrecht / copyright op de foto op zich heeft doet er eigenlijk niet zoveel toe. Door dat jij herkenbaar op die foto's bent maakt dat je aanspraak kunt maken op het portretrecht. En dat ze voor iedere publicatie en ook het opnemen van de foto's in d'r portfolio toestemming aan jouw hoort te vragen. Verder is het je recht de foto's voor "eigen gebruik" te gebruiken zonder dat je aan haar toestemming moet vragen. Onder eigen gebruik valt naast het gebruik in vriendenkring ook het gebruik in de media (zoals kranten of tijdschriften) en dus ook een website. Een website kan men zien als persoonlijk gebruik of als digitale variant van de oude media.

Maar dat was dus een jaar of 10 geleden en het kan ondertussen dus ook veranderd zijn.

Bij een beetje "profi" fotograaf heb je grote kans dat deze met een contract / overeenkomst komt, waar mee hem of haar min of meer een vrijbrief geeft. Dit wil niets zeggen over de kwaliteiten van fotograaf, maar wel dat deze zijn en jouw rechten kent. In zo'n contract doet het model bijna altijd afstand van zijn of haar rechten.
ChantelleTV
ff weer wat posten

Bericht door ChantelleTV »

Pitty Brad schreef:
ChantelleTV schreef:
lightningbolt schreef: quote]

homofielen
Chantelle
Brrrrrrrrrrrrrr!

Het ontbreekt er nog maar aan dat je 'homophielen' schrijft ipv 'homofielen'.
Wat een afgrijselijk woord is dat toch, en de gemiddelde homo in de gemiddelde homowereld gebruikt het ook al sinds een jaartje of 40 niet meer.
Die denkt ook bij het lezen van het woord 'homofielen'.........*BARF*.
Toch maar liever 'homo' of 'gay', dat klinkt niet zo als een ziekte.

(Hoog)bejaarde 'homofielen' gebruiken het nog mbt zichzelf nog wel, geloof ik........

(Hoog)bejaarde travestieten gebruiken het 'ouderwetsche' woord 'transvestiet' niet meer en (hoog)bejaarde transseksuelen gebruiken het woord 'transseksist' niet meer'.

Het woord 'transvestiet' was geloof ik gangbaar tot in de jaren 60 van de vorige eeuw en het woord 'transseksist' was tot begin jaren 70 van de vorige eeuw eventjes gangbaar, bij gebrek aan beter.
Daarvoor hadden de heren wetenschappers het woord 'transformist' geprobeerd, maar dat werkte niet zo.

Hoogsteigenaardig dat het woord 'homofiel' zo is blijven hangen dat het tot op de dag van vandaag nog wel es gebruikt word door deze of gene.

Mila.
Als we nou toch over woordjes gaan vallen, ik wist niet nog dat eigenaardig in verschillende gradaties uitgedrukt kon worden, en wel es? Is dat neo-nederlands of zo?. Ik ben nu eenmaal wat ouder en hanteer de nederlandse taal zoals die mij aangeleerd is.
Ik vind travestiet ook een rotwoord, maar ik ben het wel, en de meeste mensen nemen derhalve meteen ook maar aan dat ik bepaalde handelingen bij heren verricht. Wat overigens niet het geval is, maar het wordt over het algemeen wel van me gedacht. Nou en?. Moet ik me nu druk maken over welke woorden op het etiket staan die mensen op me plakken?. Gay, homo, homofiel, travestiet of iets anders?.
In tegenstelling tot jou heb ik wel wat anders te doen.

Chantelle
Durf jezelf te zijn, niemand anders doet dat!
Anja Lasagna
ForumFan

[quote="
homofielen
Chantelle[/quote]

.[/quote]

Als we nou toch over woordjes gaan vallen, ik wist niet nog dat eigenaardig in verschillende gradaties uitgedrukt kon worden, en wel es? Is dat neo-nederlands of zo?. Ik ben nu eenmaal wat ouder en hanteer de nederlandse taal zoals die mij aangeleerd is.
Ik vind travestiet ook een rotwoord, maar ik ben het wel, en de meeste mensen nemen derhalve meteen ook maar aan dat ik bepaalde handelingen bij heren verricht. Wat overigens niet het geval is, maar het wordt over het algemeen wel van me gedacht. Nou en?. Moet ik me nu druk maken over welke woorden op het etiket staan die mensen op me plakken?. Gay, homo, homofiel, travestiet of iets anders?.

Chantelle[/quote]

Ja, jij bent wat ouder maar je hanteert de nederlandse taal zoals die jou aangeleerd is?
Taal is dynamisch, en zo lang iemand leeft veranderd iemand mee in het dagelijks gehanteerde taalgebruik, of je moet wel heel erg hoogbejaard zijn.
Anders spraken we toch nog allemaal middeleeuws/oud hollands?

Het is natuurlijk reuze interessant dat je de uit de kast 'homofielen' aanhaalt mbt tv/tg, maar misschien had je je beter eerst kunnen verdiepen hoe die 'homofielen' nou dmv uit de kast gekomen zijn en hoe ze zich sinds een jaar of 40 noemen.
Het woord 'homofiel' hebben ze namelijk als zeer onprettige term geloost, vandaar dat ze zich nu 'homo' of 'gay' noemen.

Integenstelling tot mij heb je wel wat anders te doen, zie je onderschrift! lol!
Anja Lasagna
ForumFan

Morbide schreef:
johnn schreef: .
En ja ik ben een spellingsfacist. .

.
SpellingsfaScist........ :lol:
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Pitty Brad schreef:
Morbide schreef:
johnn schreef: .
En ja ik ben een spellingsfacist. .

.
SpellingsfaScist........ :lol:
Yup. En daar heb ik nog een nacht van wakker gelegen ook.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ChantelleTV
ff weer wat posten

Bericht door ChantelleTV »

Pitty Brad schreef:[quote="
homofielen
Chantelle
.[/quote]

Chantelle[/quote]

Ja, jij bent wat ouder maar je hanteert de nederlandse taal zoals die jou aangeleerd is?
Taal is dynamisch, en zo lang iemand leeft veranderd iemand mee in het dagelijks gehanteerde taalgebruik, of je moet wel heel erg hoogbejaard zijn.
Anders spraken we toch nog allemaal middeleeuws/oud hollands?

Het is natuurlijk reuze interessant dat je de uit de kast 'homofielen' aanhaalt mbt tv/tg, maar misschien had je je beter eerst kunnen verdiepen hoe die 'homofielen' nou dmv uit de kast gekomen zijn en hoe ze zich sinds een jaar of 40 noemen.
Het woord 'homofiel' hebben ze namelijk als zeer onprettige term geloost, vandaar dat ze zich nu 'homo' of 'gay' noemen.

Integenstelling tot mij heb je wel wat anders te doen, zie je onderschrift! lol![/quote]

Je hebt gelijk in die zin dat taal dynamisch is en dat mensen in hun taalgebruik mee "moeten" groeien, maar als ik de term homofiel bezig, sorry, gebruik, weet iedereen wat ik bedoel, gay en homo zijn immers per definitie heel verschillende begrippen.
Dat mensen er in de loop der tijd dezelfde betekenis aan hebben gegeven wil nog niet zeggen dat ik dat ook moet doen. Ik heb mijn eigen sloot om nat te worden.
Dat een homo in de zin van gay, in de zin van homofiel, een hekel aan die term had en wellicht nog heeft is, of beter, "was" zijn probleem, hij heeft daar immers wat aan gedaan, zoals wij, en dat is iedereen die onder de vlag "trans" valt, zouden moeten doen. Maar nee hoor, wij varen gewoon lekker mee onder zijn vlag en maar mekkeren dat die vlag de lading niet dekt.
IK doel hiermee op jouw opmerking over mijn koppeling Trans=Homo, het is interessant, maar ik ervaar dat nu eenmaal zo, iedereen die ik informeer over mijn hobby, denkt meteen dat ik ook gay ben. Met dank aan bovengenoemde heren, en waar mogelijk zet ik dat recht, want ik ben en voel met niet gay, of bi.

Het rare is dat ik als vrouw gekleed bereid ben tot bepaalde handelingen die, omdat ik onder de dameskledij nu eenmaal een man ben, alleen maar als homo- of biseksueel kunnen worden uitgelegd, onder de voorwaarde dat de betrokkene overtuigend ook een travestiet is.
Hoe dat zit kan ik niet eens aan mezelf uitleggen, laat staan iemand anders. Maar het feit ligt er wel.

Chantelle

O ja, jouw referentie aan mijn onderschrift vat ik niet helemaal, maar vandaag ben ik blond, wat niet hetzelfde is als dom, maar dat is mijn sloot c.q opvatting.
Durf jezelf te zijn, niemand anders doet dat!
Plaats reactie