Pitty Brad schreef:[quote="
homofielen
Chantelle
.[/quote]
Als we nou toch over woordjes gaan vallen, ik wist niet nog dat eigenaardig in verschillende gradaties uitgedrukt kon worden, en wel es? Is dat neo-nederlands of zo?. Ik ben nu eenmaal wat ouder en hanteer de nederlandse taal zoals die mij aangeleerd is.
Ik vind travestiet ook een rotwoord, maar ik ben het wel, en de meeste mensen nemen derhalve meteen ook maar aan dat ik bepaalde handelingen bij heren verricht. Wat overigens niet het geval is, maar het wordt over het algemeen wel van me gedacht. Nou en?. Moet ik me nu druk maken over welke woorden op het etiket staan die mensen op me plakken?. Gay, homo, homofiel, travestiet of iets anders?.
In tegenstelling tot jou heb ik wel wat anders te doen.
Chantelle[/quote]
Ja, jij bent wat ouder maar je hanteert de nederlandse taal zoals die jou aangeleerd is?
Taal is dynamisch, en zo lang iemand leeft veranderd iemand mee in het dagelijks gehanteerde taalgebruik, of je moet wel heel erg hoogbejaard zijn.
Anders spraken we toch nog allemaal middeleeuws/oud hollands?
Het is natuurlijk reuze interessant dat je de uit de kast 'homofielen' aanhaalt mbt tv/tg, maar misschien had je je beter eerst kunnen verdiepen hoe die 'homofielen' nou dmv uit de kast gekomen zijn
en hoe ze zich sinds een jaar of 40 noemen.
Het woord 'homofiel' hebben ze namelijk als zeer onprettige term geloost, vandaar dat ze zich nu 'homo' of 'gay' noemen.
Integenstelling tot mij heb je wel wat anders te doen, zie je onderschrift! lol![/quote]
Je hebt gelijk in die zin dat taal dynamisch is en dat mensen in hun taalgebruik mee "moeten" groeien, maar als ik de term homofiel bezig, sorry, gebruik, weet iedereen wat ik bedoel, gay en homo zijn immers per definitie heel verschillende begrippen.
Dat mensen er in de loop der tijd dezelfde betekenis aan hebben gegeven wil nog niet zeggen dat ik dat ook moet doen. Ik heb mijn eigen sloot om nat te worden.
Dat een homo in de zin van gay, in de zin van homofiel, een hekel aan die term had en wellicht nog heeft is, of beter, "was" zijn probleem, hij heeft daar immers wat aan gedaan, zoals wij, en dat is iedereen die onder de vlag "trans" valt, zouden moeten doen. Maar nee hoor, wij varen gewoon lekker mee onder zijn vlag en maar mekkeren dat die vlag de lading niet dekt.
IK doel hiermee op jouw opmerking over mijn koppeling Trans=Homo, het is interessant, maar ik ervaar dat nu eenmaal zo, iedereen die ik informeer over mijn hobby, denkt meteen dat ik ook gay ben. Met dank aan bovengenoemde heren, en waar mogelijk zet ik dat recht, want ik ben en voel met niet gay, of bi.
Het rare is dat ik als vrouw gekleed bereid ben tot bepaalde handelingen die, omdat ik onder de dameskledij nu eenmaal een man ben, alleen maar als homo- of biseksueel kunnen worden uitgelegd, onder de voorwaarde dat de betrokkene overtuigend ook een travestiet is.
Hoe dat zit kan ik niet eens aan mezelf uitleggen, laat staan iemand anders. Maar het feit ligt er wel.
Chantelle
O ja, jouw referentie aan mijn onderschrift vat ik niet helemaal, maar vandaag ben ik blond, wat niet hetzelfde is als dom, maar dat is mijn sloot c.q opvatting.